Czy na pewno wiesz co to pozycjonowanie?
SEO jest to proces i seria działań , której celem jest podniesienie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. W teorii jest to dość łatwe, aczkolwiek jeżeli przechodzimy do zastosowania tego w praktyce nie jest to już takie oczywiste. Przy SEO trzeba mieć na uwadze wiele zmiennych na przykład: obszar na który dana strona ma swoją działalność, ilość konkurencji i wiele innych bardzo istotnych rzeczy. Tak jak już wspominałem jest to proces, więc na konkrety trzeba czasami być cierpliwym nawet przez parę miesięcy. Mamy kilka metod na seo, ale o tym w innej części artykułu.
Firmy pozycjonujące- profesjonaliści
Pozycjonowanie jako branża w Polsce jest świeża, co nie oznacza, ze nie ma konkurencji na tym rynku. Gdyż jest już teraz dużo firm zajmujących się pozycjonowaniem, nie każda jednak jest warta uwagi klienta. Pozycjonowanie to sprawa w teorii łatwa, jednak nie dla każdego taka praca jest dobra. Wymagana jest ogromna wiedza na temat działania wyszukiwarki oraz znajomość metod pozycjonowania. Jeżeli firma zatrudnia wykwalifikowanych pozycjonerów to można się pokusić o stwierdzenie, że 'pozycje same rosną'. Niestety firma pozycjonująca nie może jednak spocząć na laurach kiedy strona już będzie wy pozycjonowania, należy regularnie pracować nad nią, aby wysokie wyniki się utrzymały.
Liczne metody pozycjonowania
Optymalizować pod wyszukiwanie można na dużo sposobów, są metody etyczne i nieetyczne. Czyste seo to metody w pełni etyczne i legalne, główne założenia są takie by nie szkodzić pozycjonowanej stronie, ani klientowi. Jest to metoda, która daje stały efekt, brak ryzyka wyrzucenia strony z wyszukiwania. Jest też 'czarne' seo jest to totalne przeciwieństwo i daje szybki krótkotrwały efekt i prawie zawsze kończy się na usunięciu strony w wyszukiwaniu. Smutne jest to, że dużo firm używa tą właśnie metodę, co na szczęście jest szybko wyłapywane przez nowoczesne wyszukiwarki i prowadzi do szybkiego usunięcia takiej strony.
Bomby w pozycjonowaniuStare i nowe algorytmy wyszukiwarek
Ewolucja wyszukiwarek wywołała ewolucję pozycjonowania przechodzącego przez wszelkie algorytmy binarne i wektorową analizę treści strony. Dopiero wyszukiwarki oparte na analizie topologii sieci, zliczające linki (takie jak Google), podniosły poziom trudności pozycjonowania stron. Zaawansowane algorytmy analizy topologii sieci wielu osobom wydawały się odporne na wszelkiego rodzaju próby manipulacji/modyfikacji SERP, jednak zjawisko Google bomb, polegające na masowym dodawaniu na stronach linku ze wskazanym przez pomysłodawcę anchor tekstem, pokazało drogę do łatwego modyfikowania indeksu.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
Dobre słowa kluczowe = dobre efekty
Dobór fraz to ważna sprawa, ponieważ to od tego zależy czy nasza witryna na dane słowa pojawi się w wynikach wyszukiwania czy też nie. Dla dobrego Seo'wca kwestia doboru słów kluczowych to bardzo istotny etap rozpoczęcia działań SEO. Nie można od tak sobie wybrać losowe słowa z danej branży, ponieważ jest ryzyko, że nie będą zgadzać się z treścią strony i absolutnie nie pasować do pozycjonowanej strony, co pewnie skończy się brakiem efektów działań SEO. Nie jest to jednak jedyna ważna kwestia w dziedzinie SEO. Jest wiele innych rzeczy, które mogą pójść nie tak.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz