W tym temacie dodam jeszcze jedno
kursy bhp to prawdopodobnie dla Ciebie czytelniku być nuda ale dla mnie to moja praca i zainteresowanie. Dlatego napiszę jeszcze kilka zdań.
Chyba znacie to powiedzonko, że doświadczony stolarz jest bez rąk? Prawdopodobnie tak było drzewiej(a co!), zwłaszcza za czasów Polski ludowej - głównie przez bardzo kiepskie maszyny czy też sprzęt własnej konstrukcji. Podobnie wygląda kwestia sprawy, którą zaraz poruszę.
Być może sprawa szkoleń w zakresie bhp kojarzy się z czymś dość kłopotliwym. W końcu trzeba wysłać pracowników do ośrodka szkoleniowego żeby odbyli to szkolenie, trzeba rzecz jasna zapłacić za sam fakt kursu. Dodatkowy kosztem jest przejazd i stracony czas pracowników. A co jeśli można by zrobić szkolenie w firmie? To jest możliwe. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.
Cel okresowych szkoleń bhp jest następujący utrwalenie wiadomości z zakresu bhp zdobytych w szkoleniu wstępnym bhp zapoznanie pracowników z aktualnymi rozwiązaniami techniczno-organizacyjnymi
W tym temacie dodam jeszcze jedno.
Być może nie każdy o tym wie ale obowiązek przeprowadzania okresowych szkoleń z bezpieczeństwa i higieny pracy nie wynika jedynie z dobrej woli i dbałości pracodawców. Szkolenia bhp prowadzone są na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy - Dz.U. 2005 nr 116 poz. 972 ze zmianami Teraz o czymś innym.
Tym razem
Korzystając z wolnej chwili chciałbym zaktualizować swojego bloga. Tym razem chcę napisać na temat kursy bhp.
Jeśli w firmie dojdzie do wypadku przy pracy to pracodawca ma obowiązek sporządzenia dokumentacji powypadkowej BHP. Jest to dość wymagające zadanie dlatego z pewnością warto w tej sprawie zdać na specjalistów. Natomiast z innej strony na to patrząc.
Jeśli z powodu naruszenia zasad BHP lub z innych powodów nasz pracownik ucierpi w wypadku przy pracy to jako pracodawca jesteśmy zobowiązani sporządzić dokumentację powypadkową. Stosowne dokumenty należy również dostarczyć do ZUS - żeby nasz pracownik mógł uzyskać świadczenie z tytułu ubezpieczenia wypadkowego. W tym temacie dodam jeszcze jedno.
Prowadzenie firmy jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych zadań. Pisałem już o metodach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie stresu i przekazać innym część swoich obowiązków - warto przekazać firmom zewnętrznym np. obsługę BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie będzie się tworzyć etatu specjalisty bhp. Teraz o czymś innym.
Być może nie każdy o tym wie ale obowiązek przeprowadzania okresowych szkoleń z bezpieczeństwa i higieny pracy nie wynika tylko z dobrej woli i dbałości pracodawców. Szkolenia bhp prowadzone są na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy - Dz.U. 2005 nr 116 poz. 972 ze zmianami Odniosę się jeszcze do innej rzeczy.
W każdym zawodzie zanim się podejmie prace potrzebne będzie zapoznanie się ze stanowiskiem pracy. Oprócz tego wymagane jest odbycie instruktażu BHP - jest to szkolenie wstępne. I o ile zwykle pracodawca zatrudniając nowego pracownika i tak musi go zapoznać ze specyfiką pracy w jego firmie to o ile pracownik wcześniej pracował w tym samym zawodzie to nie musi odbywać wstępnego szkolenia bhp. Oprócz tego chciałbym napisać także o:
W Polsce nie brakuje firm specjalizujących się w bhp. Aczkolwiek nie wszystkie oferujące takie usługi mają status ośrodka bhp. Po prostu nie wszyscy mają możliwość organizowania u siebie szkoleń. Z innej strony patrząc.
też BHP
Tym razem temat nieco inny niż poprzednio. Aczkolwiek wszystko kręci się wokół jednego.
Jeśli z powodu naruszenia zasad BHP lub z innych powodów nasz pracownik ucierpi w wypadku przy pracy to jako pracodawca jesteśmy zobowiązani sporządzić dokumentację powypadkową. Stosowne dokumenty należy również dostarczyć do ZUS - żeby nasz pracownik mógł uzyskać świadczenie z tytułu ubezpieczenia wypadkowego. Teraz o czymś innym.
Czy warto samemu zajmować wszystkimi sprawami w swojej firmie? Jasne, że można nieco zaoszczędzić prowadząc samemu księgowość i zajmując się kwestiami BHP. Jednak należy pamiętać, że twój czas też ma wartość - można go przecież przeznaczyć na pracę w firmie. Oprócz tego chciałbym napisać także o:
Outsourcing polega na przeniesieniu części zadań z naszej firmy na firmę zewnętrzną. Często spotykanym wykorzystaniem tego rodzaju kompleksowych usług jest księgowość czy też BHP. Warto zastanowić się także nad czymś innym.
Być może kwestia szkoleń w zakresie bhp kojarzy się z czymś dość kłopotliwym. W końcu trzeba wysłać pracowników do ośrodka szkoleniowego żeby odbyli to szkolenie, trzeba oczywiście zapłacić za odbycie kursu. Dodatkowy kosztem jest dojazd i stracony czas pracowników. A co jeśli można by zrobić szkolenie w firmie? To jest możliwe. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.
Zarządzanie firmą jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych zadań. Pisałem już o metodach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie stresu i przekazać innym część swoich obowiązków - warto przekazać firmom zewnętrznym np. obsługę BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie opłaca się tworzyć etatu specjalisty bhp. Natomiast z innej strony na to patrząc.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz